زبان برنامه نویسی C++

عنوان:

دوره­ی آموزشی نرم افزار ++C

معرفی:

C++ یکی از کاربردی ترین و قدرتمندترین برنامه­های کدنویسی می­باشد؛ چرا که به طور همزمان قابلیت­های زبان­های سطح بالا و پایین را شامل می­شود. C++ بسط یافته زبان سی و خیلی قدرتمند تر از آن است. زبان C++ توسط لابراتوار Bell یا همان Bell Labs  به عنوان یک نسخه جدید از زبان برنامه نویسی C طراحی و پیاده سازی شد. نسبت به زبان C، در زبان C++ امکاناتی template  ها ، class­ ها ، توابع مجازی یا virtual function ها و operator overloading  اضافه شده اند. همچنین در C++ قابلیت های Type Checking بیشتری اضافه شده است. به طور کلی این نرم افزار دانشجویان مهندسی را قادر می­سازد تا با مبانی کدنویسی آشنا شوند و از آن در نرم افزار­های مختلفی مانند Matlab نیز بهره ببرند. تمام برنامه ها و نرم افزارهایی که به صورت روزمره با آنها سر و کار داریم ردپایی از C++ در آنها یافت می شود. انواع صنعت در کشور ها از قبیل تجهیزات مدرن و سخت افزار های رباتیک در انواع صنایع مانند صنعت فضایی، سیستم های معماری و بانکی، صنعت خودرو سازی، صنعت بازی سازی، سیستم های کامپیوتری و یا کنسول های بازی، سیستم های خانگی و یا سیستم های رباتیک و هوش مصنوعی، تجهیزات مجهز به انواع حسگر ها و هوش مصنوعی در علم پزشکی، نرم افزار های مهندسی و همچنین سیستم عامل ها و بسیاری از موارد دیگری که می­توان نام برد توسط این زبان برنامه نویسی و پیاده سازی شده اند.

سرفصل­های دوره:

  • بخش اول
  • ویژگی و کد­های ابتدایی C++
  • مروری بر الگوریتم نویسی
  • بخش دوم
  • شناسه­ها
  • انواع داده
  • خواندن و نوشتن داد­های عددی
  • خواندن و نوشتن داده­های کاراکتری
  • بخش سوم
  • اپراتور­های ریاضی
  • عملگر رابطه­ای و منطقی
  • اپراتور شرطی
  • اولویت عملگر­ها
  • بخش چهارم
  • دستور If else
  • If­های تو در تو
  • دستور switch
  • آشنایی با حلقه­ها (while-dowhile-for)
  • حلقه­های تو در تو
  • بخش پنجم
  • آشنایی با آرایه و رشته
  • آرایه­های یک بعدی
  • آرایه­های چندبعدی
  • بخش ششم
  • مفهوم اشاره­گر
  • عملیات بر روی اشاره­گر
  • کاربرد اشاره­گر­ها
  • بخش هفتم
  • مفهوم تابع
  • تعریف و فراخوانی تابع
  • فرستادن آرایه و رشته به تابع
  • توابع بازگشتی
  • بخش هشتم
  • نحوه­ی باز و بسته کردن فایل
  • نحوه­ی خواندن و نوشتن فایل

مخاطبین دوره:

دانش ­آموزان علاقه مند به برنامه­ نویسی و بازی­ نویسی، دانشجویان رشته­ های مهندسی